Autor tohto článku je z princípu proti priamym štátnym dotáciám, keďže výrazne deformujú podnikateľské prostredie, hoci v (stredo-) európskej realite je nemožné "súťažiť" férovo bez dotácií. Takže by sme boli bez automobiliek, výroby televízorov a s upadajúcim železiarskym a baníckym odvetvím. V prípade, že Amazon by sa rozhodol pre lokalitu pri Malackách alebo Bratislave, zhruba 2000 ľudí by si našlo zamestnanie v oblasti logistiky a prepravy. Pri aktuálnej nezamestnanosti, ktorá je stále vysoko nad 13 % a 2000+ ľudí, ktorí by si našli prácu (minimálne čiastočnú), by to bola veľká pomoc pre sociálny systém a je dobrý predpoklad, že táto investícia by mala dosť veľa pozitívnych sekundárnych efektov, ako napríklad ďalšie pracovné miesta, buď vytvorené vďaka vyšším príjmom ľudí, alebo vďaka subdodávateľom a samozrejme aj pozitívny daňový efekt. Taktiež, toto je veľmi dobrá príležitosť pre Bratislavské letisko, ktoré je ďaleko od svojho kapacitného potenciálu.
Amazon sám o sebe je veľmi progresívna a inovatívna firma, ktorá by mohla byť zaujímavá aj pre slovenské školstvo. Ich nápad s helikoptérami, ktoré by boli schopné doručiť zásielky rýchlejšie ako kedykoľvek predtým, by určite boli vďačným výskumným projektom pre mnohé (slovenské) univerzity v okolí.
Ako teda prilákať Amazon a využiť potenciál, ktorý môže priniesť pre Slovensko? Určite tieto snahy a nielen v tomto prípade, by mali byť oveľa viac koordinované. Takmer každá politická strana má v programe rozvoj vzdelanostnej ekonomiky, ale vyzerá, že ani jedna pre ňu nič nespravila. Plus, komplikovaný systém na začatie podnikania, kde sme v celosvetovom meradle až 49., ale napríklad také Gruzínsko už 8., by mali byť varovaním a výstrahou, aby slovenská konkurencie schopnosť a celkový rozvoj podnikateľského ešte viac neutrpeli.
Samozrejme, že s príchodom takejto investície je spojené veľa práce. Avšak, pri vyššej ako 13 % nezamestnanosti, je až trestuhodné, s akou laxnosťou pristupujú úrady (napr. SARIO) k tejto možnej investícii. Áno, môže sa zdať, že Amazon nie je investícia s vyššou pridanou hodnotou, ale záleží aj na tom, či Slovensko dokáže vôbec využiť šancu a prípadne "pridať" aj pridanú hodnotu. A pridať Amazon k Dunaju.